Przejście do sekcji:

Gmina Miasta Gostynina - oficjalna strona

Menu

Treść strony

Oprócz pieszych szlaków turystycznych przez Gostynin przebiegają liczne szlaki rowerowe, a także utworzony w 2004 r. szlak rowerowy EuroVelo R-2. Międzynarodowy Szlak Rowerowy EuroVelo R-2 zwany „Szlakiem Stolic”, ma połączyć Galway z Moskwą. Obecnie dochodzi tylko do zachodniej granicy Polski. Odcinek z Łącka do Kowala prowadzący przez Gostynin jest pierwszym polskim fragmentem szlaku.

Szlaki łącznikowe – uzupełniające do szlaku głównego międzynarodowego i ponadregionalnego przebiegające przez Gostynin to:

• Trasa nr 29

Dobrzyków – Gostynin (14 km) Dobrzyków – drewniany kościół z 1775 roku; Kaplica murowana I poł. XIX w.; Cmentarz rzymsko-katolicki XIX w. z mogiłami żołnierzy z 1939r.; Spichlerz murowany pocz. XIXw., obecnie dom mieszkalny. Szlak biegnie w pobliżu jezior (Ciechomickie, Zdworskie, Łąckie Duże i Łąckie Małe) oraz rezerwatów (Dąbrowa Łącka, Korzeń). W Nowej Wsi znajduje się Muzeum Sztuki Ludowej im. Stanisława Reymonta. W Muzeum można zobaczyć eksponaty z gospodarstw wiejskich m.in. stare meble, narzędzia pracy rzemieślniczej, przedmioty użytkowe, archiwalne materiały szkolne, itp.
Gostynin – prastary gród mazowiecki. Wartymi obejrzenia są: wzgórza zamkowe z ruinami zamku z przełomu XIV/XV w., klasyczny ratusz z 1824 r. i zajazd z tego samego okresu, Klasycystyczne hale targowe „Arkady” z 1927r., Zespół dworca kolejowego przy ul. Słowackiego z 1924 roku złożony z budynku dworca i wieży ciśnień, Kaplica p.w. św. Jakuba Apostoła (połowa XIX wieku), Rezerwat Dybanka. (Źródło: http://www.pojezierzegostyninskie.pl/index.php?p=6&pk=26)

• Przejazd „Zielona Pętla” zwany inaczej „Leśna Pętla”, zielony szlak

Start- ul. Parkowa, następnie kierujemy się ścieżką wzdłuż ozu Dybanka po pagórkowatej, widokowej trasie. Na wysokości wsi Osada skręcamy w lewo i kierujemy się w kierunku młyna na Brzozówce, następnie przez „kocie łby” lekko w prawo do góry do linii kolejowej, następnie w kierunku zakładu Elgo przy ul. Kutnowskiej, kolejno ulicą Kolonia w kierunku ul. 18 Stycznia. Z ulicy 18 Stycznia skręcamy w prawo do obwodnicy, mijamy obwodnicę na światłach, następnie kierujemy się do Zalesia - ścieżką pieszo-rowerową. Na wysokości przejścia dla pieszych w Zalesiu skręcamy w lewo w las w kierunku wsi Skoki, trasa biegnie wzdłuż wzniesień rezerwatu Osetnica, dalej przy stawie Gaśno przy młynie skręcamy w lewo, drogą wzdłuż doliny rzecznej, następnie na skrzyżowaniu z drogą powiatową w kierunku Korzenia skręcamy w lewo do obwodnicy i na wysokości obwodnicy szlak biegnie drogą do wiaduktu, od wiaduktu jedziemy ul. Kraśnica na wysokości przejazdu kolejowego jedziemy ul. Czapskiego w kierunku Rynku.

Czas przejazdu ok. 2-3 godzin. Trasa ok. 15,5 km.

• Niebieski szlak Doliny Rzeki Skrwy. Szlak pieszy im. Władysława Broniewskiego

Wyruszamy z gostynińskiego Rynku, następnie kierujemy się w kierunku północnym ul. Jana Pawła II, następnie w ulicę Bierzewicką (kierunek na Nowy Duninów – droga nr 573), za siedzibą Sanepidu przy ul. Bierzewickiej droga skręca w lewo w las. Mijamy rzekę Ostetnicę we wsi Wyrobki Lucieńskie. Następnie trasa kieruje się znowu do drogi wojewódzkiej nr 573, następnie kierujemy się wzdłuż tej drogi do Lucienia. Za Lucieniem trasa skręca w prawo w kierunku wsi Białe, a po minięciu rzeki Skrwy kierujemy się w lewo do wsi Klusek. Następnie po ponownym minięciu rzeki Skrwy w Klusku, trasa kieruje się w prawo do lasu wzdłuż Skrwy, gdzie kończy się Powiat Gostyniński a zaczyna Powiat Płocki. Trasa dalej prowadzi przez las Gostynińsko-Włocławskiego Parku Krajobrazowego do Soczewki a dalej wzdłuż Wisły do Płocka.

Trasa do Kluska – ok. 11 km, do Soczewki - ok. 19 km, do Płocka - ok. 30 km.

Czas przejazdu: do Kluska (1 godzina), do Soczewki (2 godziny), Płocka (3 godziny)

Czas przejścia do Kluska – ok.2-3 godzin, do Soczewki – ok. 4-5 godzin, do Płocka – ok. 6-7 godzin

• Szlak Zielony im. Króla Kazimierza Wielkiego (północna część Gminy Gostynin)

Szlak na terenie Powiatu Gostynińskiego rozpoczyna się w Budach Lucieńskich, skąd wiedzie od zachodu od Skrzynek z terenu Powiatu Włocławskiego. Następnie kieruje się na południe wzdłuż drogi i skręca w lewo do Miałkówka i tam prowadzi ścieżkę Przyrodniczo-Leśną „Lucień” do Lucienia. Za wsią skręca w lewo przez las do wsi Elizin i wiedzie przez Gorzewo po terenie leśnym pagórkowatym w pobliżu stanicy ZHP i Emilianowa, gdzie kończy się Powiat Gostyniński. Szlak dalej wiedzie do Łącka, gdzie kończy się przy siedzibie Nadleśnictwa Łąck.

Czas przejazdu ok. 1,5 godziny. Dystans około 11-12 km.

Czas przejścia ok. 3-4 godzin. Dystans około 11-12 km.