Przejście do sekcji:

Treść strony

Kolejne wydarzenia w SP 3

"British Day"
16 maja w Szkole Podstawowej nr 3 w obchodziliśmy „Dzień brytyjski”. Uczniowie klas I-VII wcielili się w sławne angielskie postacie ze świata filmu, muzyki i sportu. Stroje charakteryzowały się dużą pomysłowością i ogromnym zaangażowaniem dzieci i rodziców. Podczas przerw mieliśmy okazję poznać Kate Middleton, Królową Elżbietę II oraz króla Artura. Sherlock Holmes rozwiązywał tajemnicze zagadki podczas gdy Jaś Fasola rozbawiał wszystkich. O bezpieczeństwo na korytarzu dbał James Bond – Agent 007.
W konkursie „TWOJA BRYTYJSKA TWARZ WYGLĄDA ZNAJOMO” w klasach I-III pierwsze miejsce zajęła Blanka Winnicka z klasy Ia, wyróżnienie - Lila Szyperska z klasy IIIa. W klasach IV-VI pierwsze miejsce zdobył Stanisław Bartniak z klasy VIb, a wyróżnienie uzyskała Maja Szyperska z klasy VIc.
W trakcie przerw uczniowie zwiedzali Londyn poprzez oglądanie i czytanie ciekawostek przygotowanych w formie plakatów przez uczniów naszej szkoły. Wybrany przedstawiciel każdej klasy otrzymał tajemniczą kopertę z ulotką, dzięki której uzyskiwał informacje o Wielkiej Brytanii. Zdobyte wiadomości podczas całego dnia pomogły uczniom w rozwiązaniu quizu.
Najlepszą wiedzą o Wielkiej Brytanii pochwaliły się klasy: Ia, IIa, IIId, IVb, Vc oraz VId.
Wszystkim serdecznie gratulujemy. Jeszcze długo będziemy wspominać naszą jednodniową wycieczkę po Zjednoczonym Królestwie. Organizatorami „Dnia Brytyjskiego” były: Małgorzata Brzozowska, Karolina Płaszaj, Sylwia Osmolak, Agnieszka Golus.
Agnieszka Golus

• British day

I Powiatowy Konkurs Pieśni Patriotycznej

28 maja w Liceum Ogólnokształcącym w Gostyninie zorganizowano I Powiatowy Konkurs Pieśni Patriotycznej, którego  celem było upamiętnienie 100 rocznicy odzyskania niepodległości. Konkurs podzielony był na kategorie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.
Naszą szkołę, w kategorii solistów, reprezentowała uczennica klasy 2c –Julia Gawin, która pięknie wykonała wybraną przez siebie piosenkę pt.,,Białe róże”. Jury przyznało Julce zaszczytne III miejsce .Serdecznie gratulujemy, życzymy dalszych sukcesów w pracy nad rozwojem własnego talentu.
Alicja Zygmunt

• I Powiatowy Konkurs Pieśni Patriotycznej
  • I Powiatowy Konkurs Pieśni Patriotycznej,

Sukces ucznia klasy 3 A

W dniu 26 maja 2018 r. w Książnicy w Płocku odbył się XL finał konkursu recytatorskiego im. Janusza Korczaka dla dzieci i młodzieży „Pięknie być człowiekiem”. Tegoroczny konkurs wpisywał się w obchody rocznicy odzyskania niepodległości. W finale wystąpiło 15 laureatów eliminacji rejonowych. Uczeń klasy III a – Bartek – w swojej kategorii wiekowej otrzymał wyróżnienie. Gratulacje!

Serdeczne podziękowania za wsparcie, pomoc i zaangażowanie dla rodziców Bartka.

Elżbieta Garmada

• Konkurs recytatorski

Wycieczka do Zakopanego

14 maja klasy IVc i IVe wraz w wychowawcami i opiekunami wyruszyły na trzydniową wycieczkę do Zakopanego. Od samego początku czekały na nas niesamowite atrakcje. Gdy tylko dojechaliśmy do Zakopanego wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę. Gubałówka jest to jedno z najczęściej odwiedzanych i najpopularniejszych miejsc w Zakopanem. Chyba nie ma turysty, który nie był na szczycie Gubałówki. Kolejka przewozi ok. 2000 osób na godzinę, jednorazowo zabiera 120 osób, a średni czas jazdy wynosi ok. 3,5 minuty. Na górnej polanie Gubałówki można podziwiać przepiękną panoramę Tatr i Zakopanego. Po tych zapierających dech w piersiach widokach spacerkiem dotarliśmy na Krupówki gdzie mogliśmy zakupić piękne pamiątki. I to nie wszystko ponieważ pan kierowca zawiózł nas jeszcze na Wielką Krokiew. O godz. 18.00 zawitaliśmy w naszym pensjonacie, gdzie zostaliśmy bardzo mile przywitani przez gospodarzy. Po zakwaterowaniu w pokojach zeszliśmy na obiadokolację. Posiłek wyśmienicie nam smakował. Potem mieliśmy czas na zabawę i grę w piłkę nożną, a parę godzin później po wspólnych zabawach, zmęczeni położyliśmy się spać.

Drugiego dnia po śniadaniu oraz posprzątaniu pokoi, o godzinie 9.00 wyruszyliśmy na wycieczkę do Morskiego Oka, które jest bez wątpienia jedną z ikon Zakopanego. Goszcząc w mieście, trzeba je po prostu odwiedzić. Droga nad jezioro jest dość męcząca - wije się długą 9 km, asfaltową wstęgą. Po drodze zatrzymaliśmy się przy Wodogrzmotach Mickiewicza. Gdy dotarliśmy na miejsce wszyscy jednogłośnie stwierdziliśmy, że warto było przejść tę męczącą drogę, aby zobaczyć to leżące na wysokości 1395 m, zwane niegdyś Rybim Stawem największe i najpiękniejsze jezioro malowniczo położone w Tatrach. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w drogę powrotną. Zmęczeni ale zadowoleni zjedliśmy obiadokolację i pojechaliśmy wymoczyć nasze bolące nogi w Termach w Bukowinie Tatrzańskiej. Około godziny 20:00 przedstawiciel biura turystycznego, który organizował naszą wycieczkę Ban Tur przygotował dla nas niespodziankę w postaci pizzy w sali gier i zabaw mieszczącej się w willi Siklawa, której byliśmy gośćmi. Po tak emocjonującym i męczącym dniu, nikt z nas nie myślał o zielonej nocy, wszyscy zasnęliśmy nie wiadomo kiedy.

Trzeciego dnia zaraz po śniadaniu i wykwaterowaniu wyjechaliśmy na długo wyczekiwane szaleństwo o nazwie ENERGYLANDIA – rodzinny park rozrywki w Zatorzu. Po niesamowitych przeżyciach wyruszyliśmy w drogę powrotną do Gostynina.